donderdag 11 mei 2017

De apenstaartposter

Update 1/7/2017: 
De column Een apenstaart op een affiche staat nr 2 van top 3 van meest gelezen artikelen in mei!

De column Een apenstaart op een affiche heeft een aantal zaken losgemaakt:
- Er is belangstelling bij een museum om de poster in de collectie webarcheologie op te nemen. 
- Ook was er een e-mail en een tweet van één van de oprichters van Euronet*Internet, Arko van Brakel.
- Via de reacties op Linked, kwam ik achter de naam van de ontweper van de apenstaartposter, nl. Krijn van Noordwijk. Chapeau Krijn, een poster die de tand des tijds kan doorstaan!

E-mail van Arko van Brakel:
Hi Jak!
Wat een ontzettend leuk artikel en wat een originele insteek heb je gekozen!!!
Dank!
Groet Arko 

Tweet van Arko van Brakel:
Pracht artikel van @YJabo over begintijd internet in NL, met hoofdrol voor onze #EuroNet #BeCurious campagne: inct.nl/nl/artikel/587… #trots 

Verder kwamen er een aantal verrassende reacties op de tweet en op de LinkedIn boodschap van Arko van Brakel. Zo kwam ik er achter wie de ontwerper van de poster was, nl. Krijn van Noordwijk. En had Marc Boersma, een oud medewerker van Euronet*Internet (E*I), bij een verhuizing van het bedrijf in 1999 nog een paar posters meegenomen voor het nageslacht!

Dennis Vriesde
Helemaal mee eens! De mooiste slogan van E*I was imho "Als u niet weet wie uw provider is zijn wij het waarschijnlijk"


Jacqueline Hentzen
Beste campagne ooit! Trots dat ik daar bijna 10 jaar deel van heb uitgemaakt. Tijd om nooit te vergeten.


Marc Boersma
Krijn van Noordwijk heeft deze briljante reclameposter ontworpen. In december 1999 is EuroNet Internet verhuisd van de Herengracht naar de Muiderstraat. De originele abriposters lagen toen in de kelder. Ze zouden weggegooid worden, maar ik heb ze veiliggesteld en bewaard in een stevige kartonnen koker. Wie nog zo'n originele reclameposter wilt, moet ff contact met mij opnemen. Voorraad is wel beperkt. Als founding father van EuroNet Internet heeft Arko van Brakel vanzelfsprekend recht op een origineel exemplaar. 






Herman De Haan
Hallo Marc, ik wil er graag een hebben. Deel je mening dat het redelijk briljant is. Werkte toen bij O&M


Jacqueline Hentzen

Jacqueline Hentzen
Hey Marc, wat super goed van je. Mag ik er eentje van je hebben? Euronet is bepalend geweest voor de rest van mijn loopbaan en ben dankbaar dat ik daar mijn loopbaan mocht beginnen. Alles goed met je verder? groet, Jacqueline

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten