donderdag 2 mei 2013

Mijn laatste handgeschreven brief

Gisteren besteedde ik aandacht aan XS4ALL, een van de eerste Nederlandse internetaanbieders die zijn servers twintig jaar geleden geopend voor consumenten. Gisteren werd ook mijn (misschien laatste) handgeschreven brief online gepubliceerd in het kader van het project Life needs internet.

Ik ontmoette de digitale kunstenaar van dit project in Graz (Oostenrijk) vorig jaar tijdens de prijsuitreiking van de European Youth Award. In het kader van zijn project vraagt Jeroen van Loon aan mensen om hem een ​​handgeschreven brief te sturen over hun kennismaking en ervaring met internet. Mijn brief is vier pagina's lang en beschikbaar op de internetsite Life needs internet.

Voor deze posting heb ik de eerste twee alinea's gekopieerd van mijn brief getiteld Van een lijntje met de hemel naar (draadloos) internet.
Op 1 februari 1970 stond ik op de kade van Hoek uit Holland. Na vier jaar US was ik weer thuis. Ik kwam van de aangename sub-mediterrane klimaat van New Orleans in de extreme kou van Nederland. En dit was niet alleen het weer, maar ook vanwege de drastische verandering in mijn leven.

Vanaf mijn 11e jaar heb ik mijn leven in seminaries had doorgebracht, kostscholen voor studenten die werden opgeleid voor de rooms-katholieke priesterschap. Het leven in deze instellingen was heel ascetisch. Van de vroege ochtend tot de late avond waren ze bezig met de communicatie met de onzichtbare godheid in de vorm van gebed, meditatie, contemplatie en rituelen in tussen studie. Tot mijn 25e jaar draaide mijn leven rond spiritualiteit of beter nog een lijntje met de hemel.

Daarna volgen nog vier kantjes.

Life needs internet is niet een project, waarvoor men wordt gevraagd. Iedereen kan een handgeschreven brief indienen en beschrijven hoe h/zij kennismaakte met het internet of hoe Internet  zijn of haar dagelijks leven beïnvloedt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten